LejelovenMenu

Vesthimmerland Huslejenævn

Hvis du vil bringe en sag for Vesthimmerlands Huslejenævn, skal du gøre det skriftligt, og sende den til Huslejenævnets adresse:

Huslejenævnet for Vesthimmerlands Kommune
Juridisk kontor
Vestre Boulevard 7
9600 Aars

Din henvendelse skal indeholde

Når du indbringer en sag hos Huslejenævnet, skal du huske at inkludere følgende informationer, for at Huslejenævnet kan hjælpe dig bedst muligt:

  • En præcis angivelse af, hvad du ønsker, at Huslejenævnet skal tage stilling til
  • En kopi af din lejekontrakt
  • Korrespondance mellem dig og din modpart vedrørende sagen
  • Dine kontaktoplysninger
  • Evt. andre relevante dokumenter

Ved sagens indbringelse skal der indbetales et gebyr. Du kan se gebyrets størrelse, og hvilket kontonummer du skal indbetale til, her .

Sådan behandles din sag

Når Vesthimmerlands Huslejenævn har modtaget din sag, videresender de sagens oplysninger til din modpart, som herefter har 2 uger til at fremføre sin side af sagen. Hvis Huslejenævnet finder det nødvendigt, har de mulighed for at indkalde dig og din modpart til et møde eller efterse den omfattede bolig.

Når der er indhentet nok oplysninger, træffer Huslejenævnet en afgørelse i sagen. Der bliver truffet afgørelse senest 4 uger efter, at de sidste oplysninger er blevet indhentet.

Klageadgang

Hvis du er utilfreds med Huslejenævnets afgørelse, kan du indenfor 4 uger indbringe sagen for Boligretten. Hvis du ikke indbringer sagen før fristens udløb, vil domstolene som hovedregel ikke behandle afgørelsen, og Huslejenævnets afgørelse vil derfor anses som endelig. Du kan se, hvordan du indbringer en sag for Boligretten her .

Du kan læse mere om Vesthimmerlands Huslejenævn her .