LejelovenMenu

Vejen Huslejenævn

Hvis du ønsker at få løst en konflikt mellem dig og din lejer/udlejer kan du henvende dig til Vejen Huslejenævn. Indbringelsen af sagen skal ske skriftligt via Borger.dk , hvor du finder en formular, som du skal udfylde.

Din henvendelse skal indeholde

Ved indbringelse af din sag, er det vigtigt at vedlægge en detaljeret beskrivelse af uenigheden, samt en kopi af lejekontrakten. Hertil skal der også vedlægges anden relevant dokumentation, der kan være af betydning for sagens afgørelse. Dette kan for eksempel være en indflytningsrapport, opsigelse, forbrugsregnskaber eller diverse korrespondancer mellem dig og din modpart.

Når du indbringer din sag, skal du betale et lovpligtigt gebyr, før at sagsbehandlingen kan gå i gang. Du kan finde Vejen Huslejenævns betalingsoplysninger her .

Sådan behandles din sag

Når Huslejenævnet har modtaget din klage, vil den blive sendt videre til din modpart, som herefter har 2 uger til at komme med en udtalelse. Din modparts udtalelse vil derefter blive sendt videre til dig, hvorefter du har mulighed for at komme med et svar. Dette har du 1 uge til. Denne proces fortsætter indtil nævnet konkluderer, at der ikke længere fremkommer nye oplysninger i sagen.

I nogle tilfælde vil Huslejenævnet finde det nødvendigt at foretage en besigtigelse af lejemålet. I sådan et tilfælde vil du få besked med mindst 1 uges varsel. Begge parter vil få mulighed for at deltage i besigtigelsen, men da der er ikke mødepligt, er det ikke nødvendigt, at man møder op.

Når der er blevet truffet en afgørelse, vil denne blive sendt på skrift til begge parter.

Der gøres opmærksom på, at al korrespondance med Huslejenævnet foregår via e-Boks.

Du kan læse mere om Vejen Huslejenævn her .