LejelovenMenu

Stevns Huslejenævn

Ønsker du at indbringe en sag for Stevns Huslejenævn, skal det gøres skriftligt. Dette kan gøres ved at sende en mail til stevens@stevens.dk.

Din henvendelse skal indeholde

Når du sender en sag til behandling, skal du sørge for, at den indeholder en præcisering af, det du ønsker, at Huslejenævnet skal tage stilling til. Det kræves også, at du vedhæfter dokumentation for de forhold, som du vil have behandlet. Ligeledes skal du altid vedhæfte en kopi af lejekontrakten.

Er du udlejer, og omfatter din klage flere lejere, skal alle lejere underskrive klagen inden den sendes.

Behandlingstid

Når du har sendt en klage afsted, behandles den tidligst fra det øjeblik, hvor du har indbetalt det gebyr, som det koster at indberette en klage. Huslejenævnet kan desværre ikke give noget konkret svar på, hvor lang tid det tager at behandle en sag, da det afhænger af sagens karakter, og det derfor er meget forskelligt. Der vil dog maksimalt gå 4 uger, fra det tidspunkt, hvor Nævnet har modtaget svar fra alle sagens parter.

Du kan læse mere om Stevns Huslejenævn, og deres betalingsinformationer, her .