LejelovenMenu

Slagelse Huslejenævn

Hvis du ønsker at indbringe en sag for Huslejenævnet, skal du henvende dig skriftligt. Du kan sende sagen til Huslejenævnets sekretær via. Digital Post, e-mail eller i papirform. Du kan finde Huslejenævnets e-mail og adresse her . Når du har indberettet en sag til Huslejenævnet, foregår korrespondancerne efterfølgende via. digital mail. Det er vigtigt, at du løbende tjekker din digitale mail, da det anses som et manglende svar, hvis du ikke svarer inden for 14 dage efter modtagelsen af Huslejenævnets beskeder.

Din henvendelse skal indeholde

  • En præcis angivelse af hvad nævnet skal tage stilling til
  • Kopi af lejekontrakt
  • Relevant korrespondance
  • Kontaktoplysninger på dig selv og din lejer/udlejer

Du kan se yderligere krav til dokumenter her .

Sådan behandles din sag

Når du har indsendt din sag til Huslejenævnet, tager det typisk 2-3 måneder, før der bliver truffet afgørelse. Sagsbehandlingstiden afhænger dog af sagens omfang. Når Huslejenævnet har modtaget din sag, underretter de din lejer/udlejer, som ofte bliver bedt om at bidrage med yderligere oplysninger vedrørende sagen. Når disse er behandlet, og der er truffet en afgørelse i sagen, sendes afgørelsen til dig og din lejer/udlejer via. Digital Post. Du kan finde flere informationer vedrørende sagsforløbet her .

Klageadgang

Hvis du er utilfreds med Huslejenævnets afgørelse, har du 4 uger til at klage til Boligretten i Næstved. Dette gør du ved at indgive en stævning til retten i Næstved. En stævning er en betegnelse for et dokument, der danner grundlaget for retssagen. Hvis du ønsker hjælp til at indgive stævningen, kan du kontakte en advokat, en lejer- eller udlejerorganisation eller Retshjælpen. I tilfælde af, at din lejer/udlejer ikke efterlever afgørelsen inden for den aftalte frist, kan du kontakte Huslejenævnet, og få dem til at indberette din lejer/udlejer til Grundejernes Investeringsfond.