LejelovenMenu

Ringsted Huslejenævn

Huslejenævnet behandler sager vedrørende uenigheder mellem lejere og private udlejere. Hvis du ønsker at indbringe en sag for Ringsted Huslejenævn, skal det gøres skriftligt. Ønsker du at kontakte Huslejenævnet via mail, skal du skrive til huslejenaevn@ringsted.dk. Vil du hellere anbringe en sag via almindelig post, skal du sende den til:

Ringsted Kommune
Att. Huslejenævnet
Sct. Bendtsgade 1
4100 Ringsted

Du har dog også mulighed for at indlevere din klage i Borgerservice. Ved indbringelsen bliver du pålagt et gebyr. Du finder Ringsted Huslejenævns betalingsoplysninger her .

Din henvendelse skal indeholde

  • Dit telefonnummer
  • En præcis beskrivelse af, hvad nævnet skal tage stilling til
  • En kopi af din lejekontrakt
  • Samtaler mellem dig og din lejer/udlejer vedrørende konflikten

Sådan behandles din sag

Når Huslejenævnet har modtaget din sag, informerer de din modpart om indbringelsen. Din modpart har derefter 2 uger til at komme med nye oplysninger, og kommentarer, til de informationer som du har indsendt. Når din modpart har indsendt sine oplysninger, bliver de videresendt til dig, hvorefter du har 2 uger til at komme med kommentarer til disse. Hvis Huslejenævnets sekretariat derefter beslutter, at der ikke er nok oplysninger til, at der kan træffes afgørelse i sagen, kan de indhente yderligere oplysninger. Hvis det bliver nødvendigt at holde et møde eller efterse det omfattede lejemål, vil dig og din modpart få besked om dette med mindst 1 uges varsel. Når der er indsamlet nok oplysninger, vil Huslejenævnet træffe afgørelse i sagen, og afgørelsen vil derefter bliver sendt til dig og din modpart.

Du kan læse mere om sagens behandling her .

Klageadgang

Hvis du er utilfreds med Huslejenævnets afgørelse, kan du indbringe sagen for Boligretten indenfor 4 uger. Dette gør du ved at indlevere en stævning på Boligrettens adresse. Kontaktoplysninger på Boligretten kan du finde her.