LejelovenMenu

Ringkøbing-Skjern Huslejenævn

Er du havnet i en uløselig konflikt med din lejer eller udlejer, kan du indbringe en sag for Ringkøbing-Skjern Huslejenævn, som kan hjælpe jer med at træffe en afgørelse.

Ringkøbing-Skjern Huslejenævn har en selvbetjeningsløsning, som klagen skal indberettes gennem. Du skal logge ind med MitID for at få adgang til selvbetjeningen.

Du kan finde et link til selvbetjeningsløsningen her .

Din henvendelse skal indeholde

Når du indsender din klage, skal du præcisere, hvad du gerne vil have, at Huslejenævnet skal tage stilling til. Derudover skal du vedlægge relevant dokumentation såsom f.eks. regninger eller billeder. Du skal også huske at vedlægge en kopi af lejekontrakten, samt en kopi af relevant korrespondance som viser, hvad uenigheden drejer sig om.

Da det ovennævnte er nødvendigt for en retfærdig sagsbehandling, kan det komme din modpart til gode, hvis du undlader at vedlægge alt den relevante dokumentation, som du ligger inde med.

Sådan behandles din sag

Før Huslejenævnet går i gang med at behandle din sag, skal du betale et lovpligtigt sagsgebyr. Du kan se, hvad det koster, samt finde Ringkøbing-Skjern Huslejenævns betalingsoplysninger her . Når du har betalt gebyret, vil din sag blive gennemgået af Huslejenævnets medlemmer, som også vil indsamle yderligere informationer, hvis de finder det nødvendigt. Sagen vil også blive fremlagt for din modpart, som får muligheden for at udtale sig om sin side af sagen.

Du kan læse mere og Ringkøbing-Skjern Huslejenævn her .