LejelovenMenu

Randers Huslejenævn

Hvis du vil indbringe en sag for Randers Huslejenævn, kan det gøres gennem Randers Huslejenævns selvbetjeningssystem, ved at bruge dit MitID. Du kan finde Huslejenævnets selvbetjeningssystem her . Du kan også vælge at indbringe en sag uden om selvbetjeningssystemet ved at sende en mail til huslejenaevnet@randers.dk, eller et brev til følgende adresse:

Huslejenævnet
Laksetorvet 1
8900 Randers C

Sådan behandles din sag

Når du indbringer en sag, skal du angive præcist, hvad det er, du klager over, samt vedlægge relevante dokumenter som kan dokumentere din sag, bl.a. din lejekontrakt. Det er vigtigt, at du ikke medsender originale dokumenter, da alt posten bliver indscannet et eksternt sted, og originalen derfor vil gå tabt. Når du indbringer sagen, skal du betale et lovpligtigt gebyr. Du kan se, hvor meget det koster, og hvilket kontonummer du skal overføre pengene til, her .

Når sagen sættes i gang, oplyses din modpart om, at sagen er blevet indbragt . Herefter vil I hver især have mulighed for at kommentere på hinandens påstande og oplysninger. Mener Huslejenævnet at det er nødvendigt, vil der blive foretaget en besigtigelse af lejemålet.

Behandlingstid

Behandlingstiden på sagerne er meget varierende, og det kan tage alt fra 2 til 8 måneder før en sag når til en afgørelse. Sagerne vil blive prioriteret efter deres indhold.

Du kan læse mere om Randers Huslejenævn her .