LejelovenMenu

Mariagerfjord Huslejenævn

Kommer du fra Hobro, eller en af de andre byer i Mariagerfjord Kommune, har du mulighed for at indbringe en sag for Mariagerfjord Huslejenævn, hvis du er blevet uenig med din lejer eller udlejer. Dette skal gøres skriftligt via Digital Post til Mariagerfjord Kommune att. Sekretariatet for Husleje- og Beboerklagenævn, eller på følgende mail: huslejenaevn@mariagerfjord.dk. Du kan også indlevere din klage i papirform på rådhuset:

Husleje- og Beboerklagenævnet i Mariagerfjord Kommune
Nordre Kajgade 1
9500 Hobro
Tlf. 97114070

Din henvendelse skal indeholde

Når du sender din sag til behandling, skal du sørge for, at den indeholder en præcisering, af det du ønsker, Huslejenævnet skal tage stilling til. Hertil skal du huske at vedlægge alt nødvendig dokumentation, såsom lejekontrakt, korrespondance mellem dig og din modpart mv.

Skal du sende personfølsom eller fortrolig post i forbindelse med din sag, anbefales det, at du anvender Digital Post via borger.dk eller eboks.dk.

Når du indberetter en sag til Huslejenævnet, skal der indbetales et gebyr. Du kan læse mere om gebyrets størrelse og finde betalingsoplysninger her .

Sådan behandles din sag

Når Huslejenævnet har modtaget din henvendelse, kontaktes din modpart indenfor 1 uge. Her vil din modpart få 2 uger til at fremsende sine ytringer vedrørende sagen. Efterfølgende er Huslejenævnet i sin ret til at indhente yderligere oplysninger hos sagens parter og eventuelle offentlige myndigheder. Finder Nævnet det nødvendigt, kan de også foretage besigtigelse af lejemålet. I sådan et tilfælde vil du og din modpart blive informeret herom mindst 1 uge inden besigtigelsen.

Når Huslejenævnet har tilstrækkeligt med oplysninger i sagen, vil de træffe en afgørelse.

Du kan læse mere om Mariagerfjord Huslejenævn her .

Klageadgang

Hvis man er utilfreds med Huslejenævnets afgørelse, kan afgørelsen inden 4 uger blive indbragt for Boligretten.