LejelovenMenu

Lemvig Huslejenævn

Er du havnet i en uløselig konflikt vedrørende leje-relaterede vilkår med din lejer eller udlejer, kan du indsende en klage til Lemvig Huslejenævn. Når du indbringer en sag hos Lemvig Huslejenævn, skal den enten sendes via Nævnets digitale postkasse, som du kan finde her , eller med fysisk post til deres adresse:

Huslejenævnet
Rådhusgade 2
7620 Lemvig

Din henvendelse skal indeholde

Når du henvender dig, skal du komme med en fyldestgørende beskrivelse af den konflikt, som klagen drejer sig om. Derudover skal du vedlægge alt relevant dokumentation, der kan have betydning for afgørelsen af sagen. Dette kan eksempelvis være en kopi af lejekontrakten, en kopi af udlejers varslingsskrivelse om lejeforhøjelse eller en kopi af relevant korrespondance mellem dig og din modpart, som omhandler klagen.

Når du har sendt din henvendelse, skal du betale et gebyr for sagsbehandlingen, før den kan gå i gang. Du kan finde Lemvig Huslejenævns betalingsoplysninger her .

Sådan behandles din sag

Når Huslejenævnet har modtaget din betaling, går sagsbehandlingen i gang. Her vil Huslejenævnet til at starte med sende klagen til din modpart, der herefter har 2 uger til at komme sin udtalelse til sagen. Nævnet har desuden ret til at indhente oplysninger om sagens parter hos offentlige og private instanser, hvis de finder det relevant.

Derudover kan Huslejenævnet også vurdere, om det er nødvendigt at foretage en besigtigelse af lejemålet. Såfremt det findes nødvendigt, vil begge parter få besked med mindst 1 uges varsel.

Du kan læse mere om Lemvig Huslejenævn her .

Klageadgang

Både dig og din modpart kan indbringe en sag for Boligretten, hvis I er utilfredse med Huslejenævnets afgørelse af sagen. Læs mere om Boligretten her .