LejelovenMenu

Hillerød Huslejenævn

Ønsker du at indbringe en sag for Hillerød Huslejenævn, skal du i første omgang selv forsøge at løse konflikten med din lejer/udlejer. Hvis dette ikke lykkes, kan du indbringe sagen for Huslejenævnet. Sagen skal indbringes skriftligt. Dette kan gøres enten via mail eller brevpost. Ønsker du at kontakte Huslejenævnet via mail, skal du skrive til huslejenaevn@hillerod.dk, mens du kan kontakte dem via post ved at sende et brev til følgende adresse:

Byrådssekretariatet
Trollesmindealle 27
3400 Hillerød

Når du indbringer en sag for Huslejenævnet, bliver du pålagt et lovpligtigt gebyr. Du kan se hvor meget det koster at indbringe en sag, og hvilket kontonummer pengene skal overføres til her .

Din henvendelse skal indeholde

Når du indbringer en sag, skal Huslejenævnet bruge en række forskellige bilag for at kunne behandle den. Disse inkluderer bl.a. bilag som:

  • En kopi af din lejekontrakt
  • En beskrivelse af konflikten mellem dig og din lejer/udlejer
  • Relevant korrespondance mellem dig og din lejer/udlejer
  • Andre relevante dokumenter

Sådan behandles din sag

Når Huslejenævnet har modtaget dine oplysninger og dokumenter, fremvises de til din modpart. Herefter har din modpart 2 uger til at komme med nye oplysninger og kommentarer til de informationer, som du har indsendt. Hvis Huslejenævnet ikke finder jeres oplysninger tilstrækkelige, kan de indhente yderligere oplysninger hos offentlige myndigheder eller hos private. Hvis de finder det nødvendigt, kan de også vælge at besigtige det lejemål, som konflikten vedrører.